divendres, 30 de juliol del 2010

CAPELLA DE SANT MIQUEL DE MARTRES. CALDES DE MONTBUI. VALLÈS ORIENTAL.

Rebia una trucada que s’identificava com del Museu Thermalia de Caldes de Montbui; atenen un e.mail meu adreçat a l’ajuntament , em facilitaven un telèfon de contacte de Raimundo Garcia Carrera, Arxiver i Historiadora Local. Li explicava el meu interès en localitzar les restes de la Capella de Sant Martí de Martes, i quedavem per la mateixa tarda del dia 30.07.2010.

Tenia unes imatges d’aquesta capella de l’any 1.983 , que m’havia facilitat el Josep Sansalvador de l’Arxiu Gavin.



Recollia puntualment al Raimundo a les 17,00 i fèiem via cap al ‘loco vocitato Martres ‘ del segle XII; avui l’indret és un herbassar i fora tasca impossible localitzar les restes d’aquesta església en absència del meu sherpa.



Recolliré una imatge del marge ple de vegetació que acull les runes de Sant Miquel; intentaré alhora entre el fullatge retratar el que sembla un pany de paret.



Costa d’entendre tanta i tanta desolació, atès que com recull el Raimundo en el seu llibre ‘ Esglésies i Capelles Romàniques de Caldes de Montbui’ , de Editorial Egara, està documentat que encara s’hi deia missa el dia de Sant Miquel de 1.608

Deia en l’article de Sant Martí de Rovinyo : Caldes de Montbui, té el trist honor de concentrar dins el seu terme un bon nombre de capelles romàniques , que es troben dissortadament abandonades, ruïnoses, oblidades,.... ; aquesta afirmació és dissortadament certa i no puc sinó confirmar-la avui; altrament però em cal reconèixer - i agrair - la promptitud en la resposta i l’ interès de l’Ajuntament i del Museu Thermalia, pel que fa a atendre la meva sol•licitud d’informació.

Gràcies també al Josep Sansalvador, de l’Arxiu Gavín, que ens ajuda en tot moment des del Monestir de les Avellanes. 25612 - Os de Balaguer – Lleida http://arxiugavin.wordpress.com/

I, ni cal dir-ho , al Raimundo Garcia Carrera que ens dedicava unes hores d’aquesta tarda d’estiu
© Antonio Mora Vergés

Podeu votar aquest relat premem el següent enllaç :
http://www.premisblocs.cat/bloc/395#