dijous, 10 de setembre del 2009

"Està vostè a favor que Catalunya sigui un estat sobirà, social i democràtic?"

Coneixes Sinera ?

Llegeix amb delectació el que en deia Salvador Espriu i Castelló. Escriptor. Fill del notari Francesc Espriu, la seva infantesa transcorregué entre la seva vila natal, Barcelona i Arenys de Mar, d'on procediren les famílies dels seus pares.




CEMENTIRI DE SINERA

Quina petita pàtria
encercla el cementiri!
Aquesta mar, Sinera,
turons de pins i vinya,
pols de rials. No estimo
res més, excepte l’ombra
viatgera d’un núvol.
El lent record dels dies
que són passats per sempre.

Els meus ulls ja no saben
sinó contemplar dies
i sols perduts. Com sento
rodar velles tartanes
pels rials de Sinera!
Al meu record arriben
olors de mar vetllada
per clars estius. Perdura
en els meus dits la rosa
que vaig collir. I als llavis,
oratge, foc, paraules
esdevingudes cendra.

A la vora del mar. Tenia
una casa, el meu somni,
a la vora del mar.

Alta proa. Per lliures
camins d’aigua, l’esvelta
barca que jo manava.

Els ulls sabien
tot el repòs i l’ordre
d’una petita pàtria.

Com necessito
contar-te la basarda
que fa la pluja als vidres!

Avui cau nit de fosca
damunt la meva casa.

Les roques negres
m’atrauen a naufragi.

Captiu del càntic,
el meu esforç inútil,
qui pot guiar-me a l’alba?

Ran de la mar tenia
una casa, un lent somni.

No lluito més. Et deixo
el sepulcre vastíssim
que fou terra dels pares,
somni, sentit. Em moro,
perquè no sé com viure.


Jo tinc clara la resposta del títol, "Està vostè a favor que Catalunya sigui un estat sobirà, social i democràtic?"i tu ?