dijous, 25 de setembre del 2008

Deu precs d'un gos als éssers humans


1. La meva vida dura de 10 a 15 anys. Cada separació de tu és per a mi un patiment. Pensa-t'ho bé abans de comprar-me.

2. Dóna'm temps per comprendre el que vols de mi.

3. Dóna'm confiança, visc d'ella.

4. No t'enfadis massa amb mi i no em tanquis com a càstig. Tu tens la teva feina, les teves diversions, els teus amics,..... jo només et tinc a tu !

5. Parla amb mi de tant en tant.

6. Aprèn a tractar-me com és degut. Jo sempre ho recordaré.

7. Abans de pegar-me pensa que les meves mandíbules et podrien destrossar fàcilment els ossos de la teva mà i jo no en faig ús.

8. Abans que em tractis d'inútil, testarrut o mandrós quan em demanés que faci alguna cosa, pensa que em pot haver fet mal el menjar o que he estat massa estona al sol o potser que el meu cor està cansat.

9. Cuida'm quan arribi a vell, també tu ho seràs algun dia.

10. Vull que estiguis al meu costat quan arribi el difícil moment. No diguis mai no puc resistir-ho o que passi quan jo no hi sigui. Tot serà més fàcil si estàs al meu costat.

1 comentari:

Joan Escoda Prats ha dit...

Aquest article m'ha conmocionat. Saps que sóc un gran amant i defensor dels drets dels animals.
Ja els agradaria a moltes "persones" tenir les virtuts d'un gos. Però la clase de personal insensible que avui dia habita en aquest planeta, no sap gaudir d'aquestes virtuts. Algún dia es donaran compte, que en lloc de "persones", són troços de fusta i per més inri, cremades. Per tant, ni oxigen necessiten, ni es mereixen.